Latviski
Krieviski
 Mums ir patīkami jaunumi. No šī brīža visām Runva vinčām 5 gadu garantija! Garantijas nosacījumi: 1.Vinčai ...
lasīt tālāk
Esam izveidojuši aprakstu par visurgājēja Laplandera pārbūvi, kā arī izveidota atskaite par Arctic Trophy ...
lasīt tālāk
Sadaļā mūsu darbi varat apskatīt jaunākos veikumus ŠEIT
Meklēt


Ceļojumi un maršruti raquo; Dzīves lielākā avantūra

 

Manas dzīves lielākā avantūra.

Lapas apakšā foto no būvniecības gaitas. Pēdējās bildes 48 st pirms izbraukšanas.

 

Laikam pēc dabas esmu tāds cilvēks, kuram patīk darīt visu pēdējā brīdī :)

Tā sanāca arī šoreiz – gatavojāmies uz ARCTIC TROPHY 2013 jau pusgadu iepriekš, bet auto pabeidzām 30 min. pirms izbraukšanas uz tālo Arktiku. :)

 

2012, gadā devos uz Zviedriju, lai iegādātos Volvo Laplander TGB1111 – 1974. gada. ražojuma NATO armijas visurgājējs, slavens kā ‘’Tanku iznīcinātājs’’ (Tank killer). Tam ir brezenta jumts, portālie tilti, 3.0 benzīna R6 dzinējs (125Zs) un braucot ar to rodas tādas sajūtas, ka tiešām dodies karā.

Volvo iegāde pati par sevi jau bija piedzīvojums. Zviedrs mani pārliecināja, ka šis retro auto bez problēmām spēs pats aizbraukt 600 km līdz prāmim. Tāpēc arī taupot līdzekļus, devos pēc Volvo ar autobusu, mugursomā bija tikai džemperis, cimdi un navigācija, lai atpakaļceļā ar Volvo nenosaltu un neapmaldītos. Par brīnumu man, un Rīgā palikušajiem, es pēc 2 dienām atgriezos Rīgā, sēžot Volvo pie stūres. No prāmja pa taisno devos uz CSDD. Pārsteigumi ar to nebeidzās - izgāju tehnisko apskati ar pirmo reizi.

Pēc nedaudziem testiem pa Latvijas ārēm tapa skaidrs – oriģinālajā izpildījumā šis auto nekam neder. Mānīgs bija priekšstats par auto svaru – domāju, ka reiz tam ir brezenta jumts, tas noteikti ir vieglāks par savu brāli ar metāla jumtu. Nekā nebija, svars bija tāds pats - 2,55 tonnas (tukšs). Tam bija masīvi metāla bamperi, pārspīleti liels drošības karkass, un galvenais – munīcijas kaste no bruņu plāksnēm pa visu auto aizmuguri. Arī motora uzrādītā jauda neiepriecināja – no 125 Zs, kas tam bija 1974 gadā, šobrīd labi ja bija palikuši kādi 80 Zs. Kaut auto neko daudz savā dzīvē nebija uzspējis nobraukt (ap 16 000 km), savu šis motors bija nokalpojis.

Lai startētu Arctic Trophy 2013 radās sekojošs rīcības plāns:

  1. Stūres iekārta – esošo parasto gliemezi nomainīt uz Mersedes G klases gliemezi ar pastiprinātāju.
  2. Dzinējs – dzinēja nomaiņa uz IVECO 2.8 Tdi (125Zs un 320 Nm)
  3. Piekares pārbūve no lāgām uz ‘’rokām’’ un atsperēm
  4. 24V sistēmas pārbūve uz 12V
  5. nomest vismaz 500 kg
  6. Riepas Super Swamper Bogger 38x14,5R16 (Oriģināli 34x12,5R16)
  7. Mehāniskā vinča no GAZ 66 ar jaudas noņemšanu no sadales kārbas
  8. Aizmugurē parasta elektriskā vinča
  9. Salonā – normāli krēsli, navigācijas dators, kastītes visādiem niekiem.

 

Uzmetot uz papīra tapa skaidrs – 6 mēneši!

 

Laiks gāja – klientiem mašīnas jābūvē, paši vēl paralēli piedalāmies Latvijas Trofi-reidu čempionātā. Visu laiku metu acis uz Volvo pusi un saprotu, ka laiks iet, bet auto stāv... 4 mēnešus pirms starta esam visu izjaukuši. Metāllūžņu svari rāda – 950 kg. Ļoti labi! No auto esam noņēmuši visu, kas mums nav vajadzīgs. Galvā piemetu – atpakaļ uzliksim 300 kg motoru, ap 100 kg abas vinčas un 100 kg drošības karkass un priekšējais bampers. Laikam divās tonnās iekļausimies! Pasteigšos notikumiem pa priekšu – pirms paša Arctic Trophy starta mūs nosvēra. Bija 2240 kg. Mērķis izpildīts daļēji...

Pirmais ko darām – meiģinām sajūgt Iveco motoru ar Volvo ātrumkārbu – divas nedēļas darba un tas darīts. Vēl dažādi sīkumi, jauns izpūtējs, jauns sajūgs, pārvelkam visu elektrosistēmu, 100 vakuma trubas, jaunas dzesēšanas trubas, motora devēji jāsapāro ar jaunu elektrisko ventilatoru (oriģināli bija ar muftu), eļļas spiedienu lampas, pārkaršans devējs, ģenerators, starteris – tas viss vēl viens mēnesis. Paliek 2 mēneši. Paralēli sākam taisīt mehānisko vinču, to ieslēgšanas mehānismu. Visi elektromotoriņi, kas bija uz 24V tiek pārtīti uz 12V, vai nomainīti. Pie auto strādā paralēli 2 līdz 3 cilvēki, viss it kā notiek, bet gatavs nekas nav! Pienāk pēdējais mēnesis līdz startam. Darbā jau jūtams neliels uztraukums. Arī klienti nepalīdz – tiem arī viskautko vajag un uzreiz!

Kādu rītu ierados darbā pirmais un apsēdos pie Volvo, kas ir par 5 gadiem vecāks par mani. Paņēmu rokās lapiņu, kurā bija uzskaitīti darbi, izskatīju to. Visiem punktiem bijām pieķērušies – izņemot piekari. Izsvītroju to - nolēmu, ka tā ir tā, kuru varam neaiztikt, lai paātrinātu darbu ātrumu.

Pēdējās divās nedēļās darbnīca bija aizvērta parastiem apmeklētājiem – viss serviss strādāja tikai uz Volvo, vienlaicīgi darbojās 4 cilvēki. Visi, kas zināja par mūsu ieceri, iebrauca mūs apraudzīt. Visi kā viens bija pārliecināti, ka mums neizdosies. Tas vēl vairāk deva azartu auto pabeigt. Pēdējā nedēļa darbs noritēja bez apstājas gan dienā, gan naktī, mums pat radās joks: „Jums ir palikušas tikai 5 dienas! Nē, mums vēl ir 10 dienas, ja skaita klāt arī naktis :)

Arctic Trophy 2013 starts bija 01. septembrī. Līdz pilsētai Kandalakša no Rīgas ir 1850 km. Auto mēs pabeidzām skrūvēt un būvēt 28. augustā 23:00. Izmeiģinājuma brauciens bija izbraukšana no servisa un uzbraukšana uz treilera. Tas noritēja veiksmīgi. 29. augustā pulksten 01:00 mēs devāmies no Rīgas uz Kolas pussalas reģionu lai startētu Arctic Trophy 2013 – nopietnākajā bezceļu pasākumā aiz polārā loka.

Kā mums gāja? Lasiet rakstā „Arctic Trophy 2013 – piedzīvojums aiz polārā loka”

 


 
 
Tālrunis: +371 29458000
Darba laiki: Pirmdiena līdz piektdiena - 09:00 līdz 17:30
Sestdiena - slēgts
Svētdienas - slēgts
Par jebkuru jautājumu kontaktējiet 4x4veikals@gmail.com
© 2009 visas tiesības reģistrētas SIA ATV centrs.
Informāciju no šīs lapas publicēt atļauts tikai ar īpašnieka
rakstisku atļauju.
Valid XHTML